Translate

dinsdag 31 december 2013

Voorstellen

Hallo,

Ik ben Chiara Massaro en ben 19 jaar oud en doe sinds mijn 13e aan handboogschieten.
Ik ben begonnen met schieten bij de Waterlandschutters in Purmerend. Sinds April 2012 ben ik lid bij de Saense handboogskutters in Zaandam.

Na een half jaar schieten kwam ik in de Rayon selectie terecht van Rayon één. (Dit zijn grofweg alle regio's boven de rivieren). Dit selectie team was voor de Olympische discipline. Op mijn 15e heb ik voor het eerst een veld wedstrijd geschoten, na deze wedstrijd was ik helemaal om en heb ik besloten om veld te blijven schieten. Door deze keuze werd ik jammer genoeg wel uit het selectie team gezet.

Een paar weken later werd ik door de bondscoach van het Jong Oranje veld team benaderd of ik mee wilde trainen in zijn selectie team. Deze kans heb ik met beide handen vastgepakt. Dit gebeurde allemaal in maart 2013. Eenmaal met het selectie team samen hebben we keihard getraind om mee te gaan naar het EK veld in Terni, Italië. Hiervoor moesten wij ons selecteren.

De weg naar de selectie wedstrijd voor het EK was een erg leerzame maar vooral leuke weg om te gaan, met veel leuke schietweekenden en veel leuke teamgenoten. Ondanks de leuke en leerzame trainingen en wedstrijden heb ik het EK niet gehaald. Individueel kwam ik 6 punten te kort om me te kwalificeren en met het team iets meer. Maar ik heb die dag wel een nieuw persoonlijk record gehaald en een nieuwe prestatie speld binnen gehaald. Ondanks dat ik wat punten te kort heb geschoten om mee te mogen naar het EK was het wel een weekend vol goede prestaties die ook nog met een éérste medaille plaats is afgesloten.

Verder heb ik het geluk dat ik een sponsor heb, namelijk Bert's Handboogsport Winkel (BHSW).

2014 staat bij mij helemaal in het teken van het WK in Zagreb, Kroatië.

Via deze weg zal ik de lezers van mijn blog op de hoogte houden.

                                                                                                                                                                   



3 opmerkingen:

  1. Leuke blogsite Chiara. De weg naar de top is misschien nog lang, maar jij staat sterk in je schoenen, je red het. Daarom heel veel succes en plezier voor 2014 en de verdere toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Ed!
      Altijd leuk om zulke positieve reacties te krijgen :) ik ga zeker mijn best doen. Jij ook een heel fijn 2014 en tot snel!

      Verwijderen
  2. Leuk gedaan meisje.
    Veel succes in met je blog en het (veld) schieten.
    Leuke aan jou is dat je Win or Lose, altijd vrolijk en vriendelijk blijft voor, na en tijdens de wedstrijden.
    Niet alleen een goed winnaar maar zeker ook een sportieve verliezer (als dat dan eens gebeurd).
    Hoop dat we ook samen veel mooie en leuke schietmomenten hebben en
    Succes met je aanloop naar het WK !!!

    BeantwoordenVerwijderen