Translate

zondag 9 februari 2014

Rayonkampioenschappen teams


Op 8 februari 2014 heb ik in Landsmeer de Rayonkampioenschappen teams geschoten.

Hierbij schiet je in een team die bestaat uit 3 of 4 personen. Mijn team bestond uit Sarah Kwaks, Nick Roos en ik zelf.


De wedstrijd begint met twee kwalificatie rondes, waarbij ieder teamlid 2x 30 pijlen schiet. Onze kwalificatie scores in de eerste ronde waren voor Sarah 263 punten, Nick 234 punten en ik had 250 punten geschoten. Dit maakte onze totaal score na de eerste 30 pijlen 747 punten. Dit was genoeg voor een tweede plek.
De tweede ronde had Sarah 274 punten, Nick 229 punten en ik 253 punten. De totaal score van deze ronde was 756. Met deze score bleven we tweede staan, dus we mochten de finale ronde schieten.

Tijdens de finale ronde schieten 3 team leden. Meestal de 3 leden met de hoogste score in de kwalificatie ronden. Ons team was met 3 schutters dus wij schoten allemaal de finale. Bij een finale ronde schiet ieder team lid 2 pijlen per ronde. De volgende schutter mag pas aan de schietlijn gaan staan als de vorige schutter terug in het vak is. Per ronde heb je 2 minuten de tijd.




Onze eerste finale ronde was tegen VZOS Santpoort. Deze finale ronde hebben wij gewonnen met 191 - 204 punten. Hierdoor mochten we door naar de Gouden finale.
De Gouden finale ging tussen ons en  Archery club Ede X-clusive. Ook deze finale hebben wij gewonnen met 186-214.

Door deze overwinning hebben wij de eerste plek gehaald! Hierdoor mogen wij door naar de bondskampioenschappen op 22 maart in Ysselstein.



Foto's met dank aan Robert Vogels










Geen opmerkingen:

Een reactie posten