Translate

woensdag 21 september 2016

Nederlands kampioenschap veld 2016

Afgelopen weekend, 17-18 september 2016, was het dan weer zo ver. Het NK veld in Halsteren.

We mochten gebruik maken van het mooi Fort de Roovere. Het parcours was prachtig, mooi uitgezette doelen, af en toe wat twijfel pakken hoe ver weg ze stonden en vooral mooi weer en gezellige mensen.

Ik ben het NK ingegaan zonder ambitie om een medaille te behalen, maar om mijn trainingen door te zetten. Dit klinkt misschien een beetje apart, want het is het NK, maar voor mij was op dit moment de trainingsdoeleinde belangrijker dan het winnen van een NK. Ik ga per slot van rekening in juli/augustus 2017 naar het European Field Archery Championship (EFAC), in Duitsland. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat ik op het EFAC het beste uit mezelf wil halen en daar is veel training bij nodig.

Dus het NK als trainingswedstrijd.

Dag 1 ging dramatisch slecht. Ik gooide alle trainingen en rijtjes hoe ik moest schieten overboord om een zo hoog mogelijke score te behalen, toch die wedstrijd mentaliteit hé ;). Dit werkte eigenlijk averechts waardoor zowel de score als de techniek puntjes niet goed waren.

Dag 2 begon ik met de zelfde mentaliteit als de dag ervoor. Iets over de helft viel dan toch eindelijk het kwartje en ging de wedstrijd mentaliteit weg, waardoor ik mijn focus kon leggen op de techniekpuntjes die ik juist zo hard moest trainen op een wedstrijd (met name vanwege die wedstrijd mentaliteit). Dit resulteerde erin dat mijn techniek beter ging en daardoor ook de score omhoog ging. De score was nog steeds niet goed, maar de techniek wel en daar ben ik al heel tevreden mee.

Met een eindscore van 433, mag ik mij ernstig schamen en weer terug naar de tekentafel gaan, Maar gelukkig heb ik nog een jaar om alles wel op een rijtje te krijgen.

Het NK heb ik uiteindelijk als 4e afgesloten en betekende ook het einde van het outdoor seizoen.
Nu kan ik me tot maart gaan verbeteren qua techniek en zo hopelijk van 2017 een vlammend schiet jaar te maken, met veel overwinningen en misschien zelfs een top 3 plekje op het EFAC, want je moet altijd blijven dromen hé!

Dan rest mij nog alleen BHSW en Frans te bedanken voor hun steun en hulp afgelopen schiet jaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten